Katrien Houtmeyers uw kandidaat-burgemeester voor Tielt-Winge!

Op 1 februari 2024

Beste Tielt-Wingenaar,

2024 is een belangrijk jaar. Voor de toekomst van Vlaanderen maar ook voor die van ons dorp moeten we dit jaar beslissen welke weg we willen inslaan. Meer van hetzelfde of positieve verandering? Ik hoop alvast dat dit jaar een kantelpunt mag worden voor onze gemeente.

Sinds 2019 zetel ik voor onze regio als volksvertegenwoordiger in het federaal parlement. Ik kreeg dit mandaat met meer dan 12.000 voorkeurstemmen van jullie, de kiezers, en ben daar heel dankbaar voor. Ik voer mijn opdracht dan ook met hart en ziel uit.

Lokale economie, ondernemingen en zelfstandigen zijn de voorbije vijf jaar mijn aandachtspunten geweest. Een belangrijke opdracht, want zelfstandigen en kmo’s liggen mee aan de basis van onze Vlaamse welvaart. Daarnaast gebruik ik mijn expertise als arbeidspsycholoog in de commissie sociale zaken. Want ook daar liggen belangrijke uitdagingen: onze sociale zekerheid moet op orde worden gezet, werkende mensen moeten aan het einde van de maand meer overhouden, pensioenen moeten betaald kunnen worden, wie zorg nodig heeft, moet die kunnen krijgen, en wie werkloos wordt, moet tijdelijk goed vergoed worden.

De voorbije vijf jaar in het federaal parlement waren niet alleen boeiend, maar vooral ook niet te onderschatten. Ik combineer mijn mandaat met de zorg voor mijn gezin en ik ben daarnaast actief in het bedrijfsleven. Een goede planning en duidelijke afspraken met collega’s en medewerkers zijn dan ook cruciaal om alles in goede banen te leiden.

Op 9 juni 2024 ben ik, op de derde plaats op de N-VA-lijst, kandidaat voor het Vlaams parlement.  Als jullie, de kiezers, mij opnieuw jullie vertrouwen geven, zal ik ook in het Vlaams parlement mijn uiterste best doen om dit vertrouwen waar te maken. Daar zal mijn focus opnieuw liggen op het versterken van onze Vlaamse welvaart. Voor Vlaanderen, maar zeker ook voor onze regio en voor Tielt-Winge. Een stem in het parlement voor ons dorp! Dat wil ik voor jullie zijn. Want als de lijnen met Brussel kort zijn, plukt de lokale politiek er de vruchten van. Onze buurgemeenten bewijzen dat.

Naast de parlements- en Europese verkiezingen zijn er ook nog belangrijke gemeenteraadsverkiezingen op zondag 13 oktober. Het zal de eerste keer zijn dat er geen stemplicht geldt, maar een stemrecht. U bent dus niet meer verplicht om te gaan stemmen, maar u mag uw stem wel uitbrengen. En uw stem is belangrijk! Uw stem bepaalt namelijk mee hoe het dorp de komende zes jaar zal bestuurd worden. De impact van een gemeentebestuur is niet te onderschatten op onze directe leefomgeving en daarom is het heel belangrijk dat u uw stem laat horen!

Op 13 oktober stel ik me kandidaat als burgemeester. Ik zal de lijst van onze lokale N-VA-afdeling trekken en hoop, samen met een sterk team, burgemeester te worden van ons dorp. Dat team zal klaarstaan om samen te werken voor onze gemeente, zonder achterkamerpolitiek, zonder intimidatie, zonder wantrouwen, zonder negativisme maar wel positief in onderling vertrouwen. Samen willen we efficiënt werken aan duidelijke doelstellingen en een transparante communicatie tussen beleidsmakers, medewerkers en inwoners. Tielt-Winge moet vooruitkijken, niet stilstaan en al zeker niet achterom kijken. We moeten meegroeien met de regio, met Vlaanderen!

In de komende maanden stellen we onze lokale lijst samen met sterke positieve kandidaten met een hart voor Tielt-Winge. Regelmatig zullen we u ook nieuwe geëngageerde dorpsgenoten voorstellen.  Samen met dit team zal ik er alles aan doen om u ervan te overtuigen om uw stem uit te brengen. En vooral: om uw stem uit te brengen ten voordele van een positief, nieuw verhaal voor ons dorp. Een stem op ons team, een stem op N-VA.

Tot snel,

Katrien Houtmeyers

Derde plaats Vlaams parlement N-VA

Kandidaat-burgemeester Tielt-Winge

Hoe waardevol vond je dit artikel?